tangosailing.nu

niklas@tangosailing.nu __/)_/)____/)/)______/)___/)/)/)_____

• Vridet väder…

Posted by Niklas på fredag 3 augusti 2007

Läst idag på SMHIs båtväder:

Lördag
Nord vridande till syd, 2-6 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 7 m/s”

Nord vridande till syd är mitt favoritväder, frågan är vilket håll vinden vrider åt. Det vill man ju gärna veta som seglare.

Och…så står det att det ska blåsa mellan två och sex meter per sekund, men dygnets högsta vindhastighet blir sju? Ligger sju mellan två och sex?

Ett svar to “• Vridet väder…”

  1. Gunnar Strandell said

    Jag håller med Niclas.
    Som Norrköpingsbo skäms jag också för SMHI:s bravader.
    Som seglingsledare för Askö Runt hade jag samma information när jag bestämde vilket håll banan skulle seglas för att undvika kryss i Bokö sund.
    Tur och egen erfarenhet är viktigare an SMHI:s rapporter.

Kommentera

 
