tangosailing.nu

niklas@tangosailing.nu __/)_/)____/)/)______/)___/)/)/)_____

• Gott Nytt År alla seglare och bloggläsare!

Posted by Niklas på måndag 31 december 2007

Jag sitter här i mörkret, mitt i natten, nästan och tänker på segling, vilket jag gör ofta. Jag seglar för lite! Det är många som seglar för lite. Många skyller på jobb, barn, familj och så vidare.  Hoppas det blir bättre nästa år. Fler båtar på tävlingarna, speciellt tänker jag på våra race här i Trosa. Jag har en del idéer som jag som bäst funderar på och ska maila ut till några av seglarna i klubben. Lite annorlunda form av seglingstävling. Det kan locka nya seglare, och det i sin tur kan ju göra att det blir fler på de andra tävlingarna.

Jag tycker att alla seglare i Trosa Båtklubb ska ha ett nyårslöfte, att segla mer 2008!

Och i stället för att köpa en massa nyårsraketer för en massa pengar…lägg pengarna på segling i stället.

3 svar to “• Gott Nytt År alla seglare och bloggläsare!”

  1. mats said

    det är rätt SEGLA MER!!!!
    jag har bara jobbat och jobbat som ett svin nu. har inte seglat sen julafton, men det är ju inte is än så förhoppningsvis kommer man ut igen i veckan som kommer/mats

  2. Niklas said

    Fler borde göra som dej Mats! Skaffa en mindre båt så kan man segla mer. Man är inte beroende av väder och besättning. Det är bara att låta båten ligga i sjön till det blir is, sjösätta när isen gått, och segla när det faller på. Precis av den anledning som min far köpte sig en Monark 44.

  3. mats said

    den kommer att ligga i HELA vintern. annars förlorar man en massa seglingsdagar både för att man ska ta upp och för att man måste vänta med sjösättningen till isen gått bort ända in till sjösätningsplatsen.
    varför gå på land och gnälla i 6-7 månader när man kan segla istället?
    nästan motorbåtfritt och garanterat myggfritt 🙂

Kommentera

 
