tangosailing.nu

niklas@tangosailing.nu __/)_/)____/)/)______/)___/)/)/)_____

• Årets Express-ranking på G

Posted by Niklas på onsdag 22 juli 2009

Inför Express-SM de senaste åren har ju jag publicerat en ranking. Naturligtvis blir det så i år med, så ni som otåligt väntat kan vara lugna.
Fredag eller lördag tror jag att jag ska ha mina siffror klara för publicering. Min ranking baseras enbart på statistik från årets race, de två senaste SM samt några seglingar från hösten 2008. Sedan läggs en ”hemlig” beräkningsformel in och ut kommer en siffra…
Trots att vi levt länge med internet har vissa klubbar tydligen inte lärt sig att det finns. Att hitta resultat är ett detektivarbete. Det är inte så enkelt som att gå in på respektive klubb och hämta. Stockholm och Göteborgsområdet funkar bra, Bråvikenområdet är hyggligt, men runt sydkusten upp mot Kalmar-Västervik är det knepigt att hitta resultat.
Ett antal av de anmälda båtarna saknar jag helt resultat på. Någon som kan hjälpa mig?
SWE45 ”Sluggas” med Gustaf Löwing, SWE677 med Ola Qviberg, SWE985, ”Exzo” med Rolf Östlund och SWE1098 med Michael Johansson är de båtar jag saknar resultat på. Nån som vet några tävlingar dessa båtar har kört det senaste året? Maila gärna om ni har nån resultatlista med nån båt på. Har ni några resultat från Kalmar, Västervik och Skåne så maila gärna länk eller fil.

Kommentera

 
