tangosailing.nu

niklas@tangosailing.nu __/)_/)____/)/)______/)___/)/)/)_____

• Nya SdSF-webben öppnad

Posted by Niklas på onsdag 20 januari 2010

Nu är den nya versionen av Sörmlands Seglarförbunds hemsida öppnad. www.sdsf.se >>>
För tillfället är domännamnet sdsf.se pekat mot en förstasida som i sin tur länkar vidare till den nya sidan. Inom kort är det dock tänkt att http://www.sdsf.se ska gå direkt till den nya sidan.
Det finns flera anledningar till att jag valt att lägga sidan på en wordpress-blogg. Dels enkelheten, jag vet hur det funkar, man kan uppdatera från vilken dator som helst, och även i nödfall från mobiltelefon. Sen är det ju gratis också. Och om SSFs planer går i lås sa finns väl inte SdSF om nått år, och då känns det ju dumt att lägga ner en massa pengar och tid på en webbsida. Alternativet hade varit att fortsätta snickra på den gamla sidan, men den var byggd med ett program som inte funkar i min dator. Och jag har för övrigt inget annat program heller för det ändamålet. Mina kunskaper sträcker sig till Dreamweaver som kostar ett antal tusen kronor, vilket jag inte tycker det är värt bara för att få upp en hemsida i ett år.

Ett svar to “• Nya SdSF-webben öppnad”

  1. Bra tänkt – och resultatet är lättläst och lättnavigerat (även om det sista inte borde var något problem för seglare…).

Kommentera

 
