tangosailing.nu

niklas@tangosailing.nu __/)_/)____/)/)______/)___/)/)/)_____

• Luckgarage i kolfiber

Posted by Niklas på måndag 1 februari 2010

Jag får lite galna funderingar ibland. Innan vi skaffade och monterade luckgaraget på Tango så tänkte jag att man skulle ju ha ett i kolfiber…Det vore väl häftigt. Men det blev ett vanligt. Men visst är det väl tillåtet att ha ett luckgarage i kolfiber? Jag har läst igenom klassreglerna och det står ju att ”övrig däcksutrustning” är valfri. Luckgaraget måste ju räknas som däcksutrustning, annars är ju inte ens själva luckgaraget tillåtet.
Även storskotsbalken och fotstöd borde kunna göras i kolfiber.

Apropå klassregler läste jag nånstans att någon hade funderingar på att köpa nya skrov från Finessa för att sedan flytta utrustning inklusive köl från en gammal båt. Men då är det bara att skrota den gamla båten då det inte är tillåtet att byta köl, om jag minns rätt.

Kommentera

 
