tangosailing.nu

niklas@tangosailing.nu __/)_/)____/)/)______/)___/)/)/)_____

• Gotland Runt-bloggen är igång

Posted by Niklas på tisdag 29 juni 2010

Nu är det en vecka till starten av årets upplaga av Gotland Runt. Deltagandet minskar men åskådarna ökar, och möjligheterna att följa racet från land blir ständigt bättre.  Gotlandruntbloggen hade premiär förra året och årets version har just slagit upp portarna. Via Gotlandruntbloggen kan de tävlande själva skriva, lägga upp bilder och film. Dessutom har sex båtar, tror jag, live-kamera ombord. Ett Twitterflöde, som samlar twitterinlägg om tävlingen finns också på sidan. Skriv in #EGR2010 i inlägget om du twittrar om Gotland Runt.

Jag saknade en del på Gotlandruntbloggen förra året. Men det blir kanske bättre i år. Utvecklingen går ju framåt. Hoppas även tracking och resultatrapporteringen blir bättre.

Jag tycker föresten att det saknas en sak på GR-bloggen…det finns ju ingen länk till arrangören, KSSS. Borde det inte göra det?

Racet kan ni förståss även följa här. Jag har semester och kommer att följa racet från start till prisutdelning. Är även på plats under tisdagen. Håll koll efter min röda Puma-mössa så kanske du hamnar på bild😉

Kommentera

 
